mandag den 22. oktober 2012

CHOK

Jeg er chokeret. Ikke bare en smule, jeg er rystet! I dag havde en normal samtale med en af mine venner, jeg nævner dog ikke navnet, og da personen havde kværnet to poser chips og en dobbelt pakke Twix, så snupper jeg hans (ja, det er en ham) skrald, kigger på bagsiden og får talt kalorier sammen til hele 550 kalorier! Og det her var altså nede i hans mavse på en time eller noget? Jeg kigger forfærdet op på ham og siger, "Ved du godt, du lige har indtaget 550 kalorier?" Han kigger bare bøvet på mig og udbryder "Ja, og hvad så?", hvorefter vi så begynder en snak om, hvor mange kalorier, der er sundt, at indtage hver dag. Jeg spørger ham så i slutningen af vores samtale, om han ved, hvad faktisk kalorier er. Og drengen svarer kræftædemig nej. "Er det ikke en slags point?" Jeg var mundlam. Det eneste jeg kunne få sagt var, "Laver du sjov med mig?" men det var han ikke. Han var dybt seriøs. Hvordan kan det være muligt, at en teenager ikke ved, hvad kalorier er. Det er derfor, der er så meget fedme på min skole - det er da ikke en hemmelighed.

Jeg kan bare ikke forstå, hvordan det kan lade sig gøre? Det er jo en kæmpe stor joke, at de ikke kender til en simpel ting som kalorier. Personlig kigger jeg bag på en fødevarer, for at se om kalorierne er det værd for mig. Jeg tæller ikke mine kalorier, men jeg har alligevel et øje på maden, inden jeg propper det i munden. Hvor er det tragisk, at min ven faktisk ikke ved, hvor ond og kynisk han er overfor sin krop...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ris og ros modtages gerne, men spydige kommentarer vil blive fjernet.