fredag den 15. marts 2013

FESTIVAL

Sidste fredag tog min korklasse og jeg til en festival, hvor vi skulle synge foran et team af dommere. Festivalen er hele årets højdepunkt. Fredag sang jeg med min korklasse, og lørdag var det med Chamber Choir og soloer. Jeg var med i alle tre. Der er forskellige karakterer, du kan få. De er, i rækkefølge, Under average, Average, Excellent og Superior. Superior er selvfølgelig det højeste. Det gik super godt, da vi fredag fik Excellent i vores optræden og Superior i sight singing, som er at kunne synge fra papiret, altså at kunne synge melodien bare ved at kigge på noderne. 
Jeg overnattede fredag aften hos min veninde Judy, hvor vi tog til Jacksonville, hvor jeg jo bor, og spiste aftensmad, på en is-bar og smuttede i centeret. 
Lørdag stod vi op, gjorde os klar, tog et smut forbi Dunkin Donuts og mødte op på skolen. Så gik det ellers afsted. Forskellen fra fredag var, der intet publikum var, udover dommeren selv. Det gik hammer godt, vi fik nemlig Superior! Det blev tid til min solo, hvor jeg sang "Lass from Low Countree," som er en sang om en fortabt ung kvinde, der er så sindssygt forelsket i denne mand af høj status. Han ser hende ikke, og hun dør uden, nogen som helst vidste, udover Gud, hun elskede ham. Det gik også godt, og jeg fik Superior! Det lyder måske ganske nemt at få en høj karakter, men der har været lagt en masse sved og hårdt arbejde i det her, og det bar jo heldigvis frugt i form af en flot karakter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ris og ros modtages gerne, men spydige kommentarer vil blive fjernet.