søndag den 7. oktober 2012

DOMO

Fik mig forresten også en ny ven til the Fair i går. Min værtsmor havde egentlig vundet den, men da hun så, hvor excited jeg blev, da jeg så ham, så gav hun ham til mig. Hans navn er Domo, eller, det er hvertfald hvad, der står på det papir, der hang ved hans arm.

Forresten, en lille sjov historie. I Teen-Living har vi et projekt: Skriv en børnebog. Ja, vi bliver udfordret for vildt... Men jeg har så valgt at skrive min bog på engelsk i toppen af bogen, også skrive den på dansk i bunden, hvilket min lærer syntes var en hammer god idé. Jeg sidder rigtig og arbejder koncenteret på mig bog, da jeg så endelig når slutningen, hvor jeg skriver "The End" på engelsk, som jeg selvfølgelig oversætter til "Slut". Da min lærer læser det, kigger hun forfærdet op på mig og spørger mig, hvad jeg i himlens navn har skrevet. Da går det op for mig, at ordet "slut" også har en betydning på engelsk(luder). Jeg bliver knaldhamrende rød i bærget og begynder at le uskyldigt, mens jeg hastigt forklarer, hvorfor jeg har skrevet, som jeg har. Da min lærer forstår budskabet, begynder hun også at le. Det er sjovt, som ord har vidt forskellige betydninger i de forskelle lande.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ris og ros modtages gerne, men spydige kommentarer vil blive fjernet.